rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, 25 February 2014

aku nak kahwin !

assalamualaikum w.b.t

aku nak kahwin. tahu kenapa tiba2 muncul entry mcm nie? sebab aku tak nak kerja sini. nampak je happy aku kena marah itu ini nak2 depan dia yang pernah muncul dalam silam aku. tapi bila balik rumah berderai air mata. hujan turun tak semena. siapa sangka aku yang korang sangka brutal menangis sebab hal2 mcm nie?

aku nak transfer. sebab tu aku cakap aku nak kahwin. dan bg alasan ikut suami. tapi dengan siapa? nampak mcm terdesak? owhh korang tak rasa apa aku rasa. bila aku minat dah mula datang then jd mcm nie. weyh ! aku nak quit dowh right now !

kau tahu masa dekat wad aku tahan je bila kena marah itu ini. bila kena marah aku pura2 gelak. balik je rumah berderai sudah. kepala hotak aku nie lambat betul nak pick up. asal nie hana, kenapa nie susah nak bertindak cepat?? then esok aku incharge lagi. ya ALLAH, dugaan apa nie. :'(

aku stress. aku stress. cepatlah jodoh tu sampai. tak kisah lah dengan siapa pown. itu je jalan utk aku transfer dr sini.

#tuhanku, kenapa setiap kali aku stress, aku teringat pada dia? kenapa setiap kali aku ada masalah, pasti perasaan nie terasa seperti perlukan dia? berderai lagi air mata. ALLAH. T_T

lagu nie tak ada kena mengena dengan entry. saja je nak dengar dengan hati yang tidak tenteram.

#semoga esok ALLAH permudahkan segala urusan aku. biar aku kena marah, tak apa. sebab untuk pembelajaran aku kan. yang penting bukan depan orang ramai. seronoknya menangis hr nie. owhh lega. :')

13 comments:

ct aman said...

setiap masalah pasti ade pnyelesaiannye....di mane2 pon...msti ade mslhnye....smga di permudahkn segala urusan...amin....=)

Asha Lya said...

insyallah pasti ada jodoh utk hana..sabar ya dugaan d tmpt kerja tu

Sally Samsaiman said...

setiap yg berlaku tu ada hikmahnya Hana...jgn terlalu cepat buat keputusan

Lieya Von Jay said...

mula2 kerja kena marah tu macam satu kemestian .. be strong girlz.. dont let that people get the best of u :)

Gee Lion said...

dear cik hana..
saya pun selalu kena marah.. masa intern.. now dah keje tetap pun dengan depa, still kena marah lagi. kadang-2 sampai menangis. pernah stress, ponteng keje lagi.. amek MC tak sudah-2.. masuk lambat..

tapi tu dulu.. after muhasabah keadaan, baru sedar yg saya dah bagi dorang kuasai diri saya too much.. i mean, kita deserve atas perasaan kita sendiri kan? apa orang nak cakap, as long as we know who we are.. kata-2 dorang tu boleh jadi mcm angin lalu je.

saya rasa mcm tak adil pada diri sendiri sebab bagi peluang pada dorang utk crashhhhh hati ni. so yup, cabar diri dan buktikan pd dorang. kita bolehhhh!!!

and most importantly, kita kena tahu apa yg kita buat. sekurang-kurangnya, kita takkan tersasar bila dihimpit perkara mcm ni.. (:

mirza syazwina said...

kak hana,mungkin ni dugaan mula2 kerja,kak hana kuat okay..jadikn ni sebagai cabaran :)

Muhammad Taufiq said...

Hye, saya suka baca blog awak, baru-baru ni saya ada buat blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

ZalinZalina said...

Sabar ye Hana..kak ina masa mula2 kerja dulu pun selalu kena marah.. pulak tu kak ina memang ratu air mata..menangis aje la kejenya... dah tua2 ni baru la rasa nikmat hidup..heeeee...

Akeyla Azmi said...

alamak tersama lah pulak.
Dont quit kak hana!!! <3
stay strong jgn nangis nangis ok! <3333 :D

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

bersabarlah wahai hati.. hati wanita memang sensitif.. mungkin itu cabaran ketika permulaan kerja.. akak doakan semoga hana terus tabah menghadapi ujian ini..

Norhasniza Khalid said...

mama rasa, asha rindu kan dia ni.... kan kan?

Cikgu Norazimah said...

semoga cepat bertemu jodoh..insyaAllah jodoh kita ada, cuma masa yang belum diketahui ;)

aswadz said...

doa byk2 supaya cepat diketemukan jodoh...

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome