rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, 25 February 2014

perkara yang patut kita renungkan !

assalamualaikum w.b.t
(auto post)


merenung ciptaan ILLAHI
- sebab tu aku suka bila terbitnya dan tenggelamnya matahari. SUBHANALLAH. senja yang terbentang luas sangat indah. :')

merenung setiap kurniaan ALLAH
- aku... selalu sahaja merengus bila makanan yang aku beli tu tak sedap la hangitlah. walhal Rasulullah s.a.w. dulu bila baginda tak suka makan makanan dari isteri baginda, baginda tak pernah kata tak sedap ke hangit ke. tapi baginda akan diam.
abu hurairah pernah berkata, "aku tidak pernah sekali-kali melihat Rasulullah s.a.w mencela makanan. sesungguhnya apabila baginda menyukainya baginda akan memakannya dan apabila baginda tidak menyukainya baginda diam."

merenung janji syurga daripada ALLAH
- al-Quran... terlalu rindu untuk aku menatapnya dan hayati setiap isi kandungnya. in sha ALLAH akan aku perbaiki apa yang kurang.

merenung betapa beratnya seksaan api neraka
- terlalu banyak khilaf aku. tapi... kadang juga terfikir. setiap kali hati ingin berubah, mesti tersungkur lagi. kenapa? maka, tetapkanlah hati. jangan mudah terpedaya dengan godaan. kuatkah kita? in sha ALLAH :)

merenung kecuaian2 kita mengenai agama
- setiap malam pasti. sehingga menitis lah air mata ke bumi. menyesal itu pasti. namun, mampukah hapuskan silam dan ingatan terhadap silam? mampu? ALLAH akan bantu dengan syarat nawaitu kita biarlah ikhlas. :')

4 comments:

Azhafizah Md Nor said...

bersama kita renungkan sebagai peringatan untuk kita juga :)

Norhasniza Khalid said...

terima kasih atas renungan ini dear..

mirza syazwina said...

merenung muka ibu bapa jugak ^_^

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

terima kasih di atas renungan ini hana.. bersyukur dengan rezeki yang dikurniakan oleh Allah..

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome