rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, 2 February 2014

POETRY - kalau dia intan payung. aku siapa?

assalamualaikum w.b.t

abaikan sahaja wajah dia
yang memandang kau sinis
walau dia beranggapan kau masih dengan siapa yang dia suka.
janji?
patutnya dikotakan bukan dimungkiri
kau lupa janji kau?
kalau benar hati tu sayang, kau tak akan mungkir segala janji
walau kita bukan sesiapa lagi
oh mungkin kau lebih bahagia dengan cara ini
tapi sampai bila hidup dengan dusta?
penipu
siapa intan payung?
aku pula siapa?
si kaca yang tunggu retak menanti belah?
hebat kau sayang
aku dekat sini menanti
entah hidup atau mati
entah bahagia atau derita
entah susah atau senang
ada kau kisah?
sedikit pun tak pernah terdetik
tapi kau berseronok dengan dia
tanpa aku
seronok jadi pendusta?
semakin aku tahu agenda kau
cuma jadikan aku mainan
bukan mereka tapi akulah
mainan itu
dan santapan ketika kau bosan

semoga ALLAH buka pintu hati
biar kau berubah jadi manusia
biar kau tahu makna setia
biar kau abai makna dusta
apa makna dakwah
kalau hubungan dengan manusia kau jadikan sampah

aku cuma megira waktu
kapankah aku bisa benar2 berani berdepan dengan kenyataan. :')

aku tak boleh nak fokus dengan study lepas aku nampak segala kepahitan. perit. aku nak tukar link blog. biar dia hilang jejak aku. tapi tak sanggup pulak hilang jejak kalian sahabat dalam dunia maya. buntu.

No comments:

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome