rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, 8 February 2014

POETRY - mampukah dosa ini terhapus atau aku rebah dipersimpangan?

assalamualaikum w.b.t

mampukah dosa ini ku hapuskan
mampukah perjalanan ini diteruskan
atau berhenti dipersimpangan
hadirkan redhaMU tuhan
hari ini ENGKAU tunjuk kebenaran
ENGKAU juga sembunyi keaiban
besarnya rahmat dari tuhan
kalau dah namanya takdir
tiada siapa boleh halang
tapi dosa dan noda diri
bukan takdir
tapi kehendak dan nafsu diri yang alpa
maafkanlah aku tuhanku
aku tak sekuat itu
takut rebah ke tanah
yang hitam itu hati
yang kelam itu silam
mampukah aku sinarkan
sedang aku keseorangan
di sebalik cahaya kusam
tutuplah segala keaiban
juga di padang mahsyar
tak sanggup pula aku melihat kejahilan
kejahilan diri yang terang

tiada duka yang abadi di dunia
tiada sepi merantaimu selamanya :')

5 comments:

Azhafizah Md Nor said...

kita mampu kalau kita kuat hadapinya :)

p/s:okay hana..fiza dah tukar url blog hana dalam bloglist :)

Puteri Wanita said...

sendiri punya puisi ke ni?? pandainya menulis :)

Gee Lion said...

inshaaAllah cik hana, saya sentiasa doakan cik Hana kuat menghadapi semua ini. cheers.. Allah itukan Maha Pengampun pd hamba-hambaNya..

Ahmad Zu Mal Md Rayi said...

Datang melawat Hana ;)

Mama Darwiish said...

Nukilan yang bagus...
Semoga kita di jakan yang lurus..amin

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome