rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, 23 February 2014

POETRY - masih ada rindu walau hipokrit dalam lafaznya benci

assalamualaikum w.b.t

ada yang hilang yang perlu aku gali
ada yang kecundang yang perlu aku gagahi
ada yang pasrah dalam lalui takdir ILLAHI
ada sesuatu yang aku masih belum pasti
masih ada rindu tersimpan kemas di hati
namun hipokrit jua dalam melafas benci

takdir...
dengan larian
mampukah aku ubah
aku rela andainya KAU luputkan ingatan aku
asalkan rasa itu kesemuanya mati
aku pohon dalam redhaMU
terlalu sakit kenangkan silam
sehingga malam tiba aku jadi takut hadapi siang

#sebulan sudah berlalu. dalam waktu ini juga aku berjaya jalani kehidupan yang penuh dengan ranjau dan kelam. siapapun tidak akan tahu melainkan ILLAHI. jadi kerana itu aku pohon ALLAH sentiasa lindungi kerana di sini aku tiada sesiapa. aku keseorangan. aku lari juga bukan kerana takut tapi kerana banyak yang aku perlu gali dan perbaiki. semakin aku lari tanpa dia mencari, semakin aku yakin siapapun tak akan terima kelamnya silam aku. maka ALLAH hadirkan sebuah senyuman yang paling indah di bibir agar aku kuat hadapai kenyataan. tuhan, tak akan aku pertikaikan kenapa andai satu hari nanti ingatan aku dihilangkan kerana itu juga adalah permintaan, permintaan dari aku. :')

1 comment:

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

akak doakan semoga hana terus tabah menghadapi ujian ini.. akak yakin hana seorang yang kuat..

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome