rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, 11 February 2014

POETRY - tsunami

assalamualaikum w.b.t

hari ini
tak sedap hati
dapat mimpi
isinya tsunami
tsunami melanda bumi
bumi di mana aku sedang berpijak saat ini
dua orang yang alami
aku dan rakan sebilik
dalam mimpi
kata aku
"ALLAH, aku banyak dosa."
saat itu aku ingin bersujud dalam solat
saat ramai-ramai lari
ombak besar menghimpit
terus aku terjaga
dalam mimpi rakan aku
dia sedang junjung al-Quran
petunjuk atau mainan?
bersediakah
tapi kenapa pula ada dia
ya. dalam mimpi itu ada dia
mungkin inilah namanya ujian
dugaan ketika minda ingin melupakan

#dalam entry PETUNJUK ISTIKHARAHGEE ada tanya. bagaimana pula dengan aku ketika aku menatap potretnya? tipu kalau aku cakap aku benci dada sempit. sebenarnya, rindu itu hadir tak semena. walau aku nafikan guna bibir, perasaan itu bukan munafik. ianya suci hadir tanpa pinta. benci itu cuma bicara kosong. cuma kalau aku luah kan, dia mungkin lebih bahagia tanpa aku. bukan? jadi untuk apa aku mencari dan mengejar bayang-bayang yang semakin jauh dan jauh?

aku nampak sendiri dengan mata walau cuma dalam maya. cuma saat ini aku tak mampu lagi nak intip setiap gerak-gerinya dari jauh. aku hipokrit. tapi dia? pengecut. berselindung di sebalik kejantanan palsu. takut orang tahu agenda dia. serius. kalau dia berani datang jumpa aku, mungkin saat itu semua aku hambus tanpa tapisan. jadi, lebih baik kau terus sahaja menjauh. takut2 kalau aku nie mulut tak ada insurans. maaf sekali lagi. kalau dah pengecut sekali, jangan tunjuk kan kejantanan itu. jangan sekali-kali.

3 comments:

Cik Mun said...

oooo..ada hikmah tu..mun pun xtahu..kadang2 org kate mimpi tu petunjuk..kadang2 orang kata mimpi tu mainan syaitan..

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

pasti ada hikmahnya.. mimpi itu kadang kala mainan tidur..

Lieya Von Jay said...

kronik jugak masalah hana ni ye.. apa pon kak harap hana bersabaq banyak2 tau.. :) banyak kan berdoa dan mintak petunjuk dan ketenangan hati dari Allah . InsyaAllah ok ..

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome