rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, 9 March 2014

POETRY - kata Hati atau akal.

Assalamualaikum w.b.t

Bila dapat tahu cerita itu cerita ini
Keliru sama ada ini petunjuk atau ilusi
Keliru dengan harapan atau impian
Mencari dan menggali mahkota pujangga
Bukan dengan siperampas mahkota
Tapi cuma aku
Kejam kan siperampas itu?

Kusut aku fikirkan
Mana nak ikut kata Hati
Mana nak ikut kata akal
Kalau aku bersuara bertanggungjawablah
Pasti maruah aku diperlekehkan
Jadi aku teruskan langkah Tanpa Hati
Kerana Hati aku ada pada si
Perampas
Itu lagi kejam
Sebab dia menyimpan dua hati
Tamak.

Baju nie. Pakaian aku ini. Ada yang marah bila aku menyarungnya ke tubuh. Itu dulu. Sekarang Sikit pown tidak diambil peduli. Maknanya dulu perasaan dia ikhlas Tp kini mungkin perasaan itu telah beralih arah. Tuhan, kenapa tidak sahaja KAU bolak balikkan Hati aku seperti mana KAU bolak balikkan Hati dia?

#lamanya tak update. Rindu uallss.

6 comments:

Akeyla Azmi said...

<3

Lieya Von Jay said...

insyaAllah . one sweet day hati itu pasti akan kembali,, percaya lah hana :)

Qaseh Wee said...

Allah nak beri yg lbh baik ... redhakan apa yg tlh terjadi . semuanya perancangan Allah ...

mirza syazwina said...

segalanya mesti ada hikmah dan sebabnya :')

Aisya A. said...

ikut mana? mungkin kena balance. atau mungkin perlu neutral. mungkin.

gmbr tu mesti kat times square kan? :)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya..

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome