rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, 2 April 2014

POETRY - aku mahu tahu

Hari esok
Dia datang atau tidak
Aku tetap akan tunggu
Bukan mahu tagih simpati
Cuma mahukan sebuah kepastian
Aku mahu jalani takdir yang adil
Aku mahu Hati itu dikembalikan

Aku punya hak bukan?
Dia minta aku lupakan dia
Kata dia,
Anggap sahaja dia dah mati
Macam mana kenangan mahu terhapus
Andai kerjasama dari dia pun sukar aku dapatkan

Aku mahu tahu kenapa aku dikejami lagi?
Aku mahu tahu dalam hati dia adakah aku dah mati?
Aku mahu tahu kenapa dia tidak menunggu seperti aku yg menanti?
Jika silap aku disini
Aku perlu ketahui
Jika khilaf dia
Dia harus akui

Kerana perjalanan masih panjang
Takut pula Allah kata dia adalah jodohku
Bagaimana aku mahu berdepan lelaki sekejam itu di masa akan datang?
Tidak
Akan aku doa hari2
Biar aku dengan dia cukup sehingga ketemu esok


Lagi aku biarkan lagi dia bermaharajalela
Lagi aku pendam lagi banyak hati yang merana
Bukan aku nak kata aku bagus semena
Cuma aku takut Allah tunjuk kebesarannya
Saat dia tiada sesiapa

3 comments:

Cikgu Norazimah said...

Salam mesra dek..lama tak singgah ke sini ;)

Sally Samsaiman said...

Jangan dihitung hari, biarkan datang tanpa ditunggu :D

Lieya Von Jay said...

sabaq ye hana :) yg pting jaga hati hana baik2 jgn sampai di pijak dia

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome