rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, 18 April 2014

POETRY - mimpi itu

Mimpi apa itu
Yang dalamnya terdapat merpati dua sejoli Tanpa aku
Kebahagiaan itu berjaya buat aku kaku
Mereka berenang2 atas tangisan aku
Namun pada pengakhiran mimpi itu
Si wanita datang kepada aku
Katanya ini semua lakonan tidak berlagu
Dia dan wanita itu
Cuma mahu aku rasa benci kerana alasan yang satu itu
Ya tuhanku
Ini petunjuk atau...
Aku buntu
Aku mahu hapuskan rasa rindu
Bukan mahu kuatkan rasa Kasih tidak berbalas itu
Aku
Mahu rasa benci seperti dia membenci aku
Aku
Mahu jadikan dia sebagai silam
Dan hapuskan kenangan ke dalam laut yg dalam itu
Aku penat memberi peluang tapi tidak dihargai walaupun satu

Girang?
Bahagia?
Memang sengaja aku tunjuk
Biar kau tahu aku berjaya lupakan
Tapii
Selalu sahaja mimpi itu datang menghantui
Aku mahu berhenti di sini
Tapi kekuatan aku dah lama mati
Sejak Hati ini dicuri
Kemudian dicampak berkali seperti tiada Hati
Kau lupa tanggungjawab yang patut kau galas
Kau biarkan aku seorang menggali
Apa yang patut kita gali bersama
Ya Allah
Bawalah aku pergi jauh dari sini
Jauh dari silam yang penuh dengan onar
Yang penuh dengan ranjau
Aku kalah aku mengalah

6 comments:

Lieya Von Jay said...

be strong ye hana.. insyaAllah one day perasaan itu akan terhapus buat dia yg tak pernah menghargai erti cinta

Qaseh Vee said...

ia akan berlalu mengikut masa . pasti akan tiba saat yg asha sudah tidak kisah lagi ttgnya ... sabar n redha .

Tetamu Istimewa said...

Assalamualaikum, ini semua ujiannya. Harus tabah hadapinya. Jangan terpedaya dengan mainan syaitan.

P/S: Saya ada buat promosi buku saya kumpulan cerpen remaja: Tetamu Istimewa. Jika berminat boleh pesan dengan saya. Maklumat lanjut boleh baca di blog saya. Saya amat mengharapkan sokongan kalian semua. Terima kasih.

Cikgu Norazimah said...

salam mesra dear..have a good day ;)

adrianna syaz said...

Hana..byk2 bersabar tau..sya memahami perasaan hana skrg.. :'(

nana kimie said...

da tamo sedeh2!ceria2 selalu hana sayang!btw nice pic n view:)

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome