rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, 25 May 2014

ceritera dia.

Kadang2 dia rasa hidup ini tidak adil. Kenapa harus dia yang lalui nya. Tiada teman mahupun sesiapa. Dia gagah kan juga walaupun dia tahu hayatnya tidak lama. Puas dia menongkah arus. Dalam arus itu terdapat duri yang tajam sehingga dia hampir lemas dibadai ceritera itu.

Tapi aku selalu ingatkan dia. Dia bukan keseorangan. Dia punya aku sebagai teman.  Akan aku bawak dia jauh dari sini bersama impian. Biar dia menangis semahunya di bahu ini. Biar dia luah segala jeritan.

 

Rupanya senyuman dia tak Seindah apa yang dirasa. Nadi dia hanya menunggu waktu untuk berhenti. Itu kata dia. Bagi aku, kalau dia sememangnya kuat, nadi itu akan terus dengan denyutan yang hebat.

Selalunya aku menulis cerita dalam Puisi kosong tapi melalui coretan ini juga aku mahu kalian faham. Bukan semua cerita itu punya keindahan hakiki.

*kau cekal sayang. Kau bukan seorang. Kerana kau punya aku. :')

4 comments:

Amanina Mads said...

wahh.. bila hana nk jd penulis ni? hehe.


p/s: dh sebulan lebih tukar URL. sbb tu hilang habis blog2 kwn. nsib baik hana komen. miss u too babeh ;)

Lieya Von Jay said...

mendalam betol setiap ayat yang hana coretkan

Rose Azadir said...

Assalamualaikum, saya blogwalking kat sini, jemput singgah ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer

Azlan Strider said...

based in true story ker nie??are u okay hana?? :D

Regards,
-Strider-

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome