rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, 23 May 2014

POETRY - potret itu cukuplah

cukup-cukuplah dengan potret itu
ianya mendera jiwa aku
seperti awan biru
yang menunggu hujan membasahi bumi seiring waktu
yang akhirnya aku terduduk kaku

aku tatap dengan berulang kali
tanpa suara aku dah lali
air mata jadi peneman sepi
batinku menjerit sekuat hati
tapi
yang mendengar cuma aku seorang diri

ya tuhan
semarakkan rasa benci
agar aku mampu lari
lari dari dunia permainan ini
kau memang hebat lelaki
tapi terserlah kejantanan palsu kau yang sepi
sampai bila perlu begini
bermain dengan hati yang tidak berdosa hingga dikaki-kaki


oh wanita ini
adakalanya riang hati
hanya untuk menutup mata-mata yang memandang simpati
jadi wanita ini perlukan keyakinan diri
agar dia mampu mencapai impian jadi realiti

1 comment:

Azlan Strider said...

lawa kasut...hush puppies ehhh..hehehe

Regards,
-Strider-

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome