rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, 27 May 2014

si kecil

Dalam keadaan hening. Hingar bingar dengan bunyian loceng menandakan akan ada pesakit seterusnya. Aku melayan Dan merawat seperti biasa tapi hinggalah satu saat ini tiba. Mata ini terpaku pada satu tubuh kecil. Tubuh yang tidak berdosa itu dibuang oleh ibu yang aku sendiri tidak pasti mana akalnya dia letak.

Tubuhnya masih merah dibedung. Baru sebulan dia menghirup udara Allah. Notis yang ditinggalkan ,"sila jaga budak ini baik2." Maaf aku agak kurang sopan dengan tutur kasarku. Lebih baik jangan menyerah tubuh pada si lelaki kalau niat mahu membuang si kecil tidak berdosa. Tidak penatkah kau berhempas pulas selama 9 Bulan?

 
Saat Mata ini menatapnya. Sayang, boleh mama nak ambil sayang sebagai anak angkat? Suara sang doktor yang merawat. Orang yang jumpanya mahu jaga dia sebagai keluarga. Alhamdulillah, syurga menanti. Semoga bila dia dewasa kelak, sikap keluarga asalnya tidak turun ke dia.

Begitulah peritnya kehidupan. Semoga si kecil terus kuat kerana kehidupan tak seindah yang disangka. bukan aku mahu kata aku punya pengalaman hebat. tidak. tp sesusah mana pun kau, kau masih boleh serahkan dengan cara baik utk orang jaga anak kau bukan dengan meletakkan  si anak di kaki lima.

perit tapi kau harus tempuh wahai si kecil. :')

4 comments:

Aisya A. said...

tak apa lah diletak kat kaki lima, asalkan si kecil tu tak dibuang dalam tong sampah, tak dibuang dalam lubang tandas, tak dicampak dibuang mcm benda tak bernyawa. huhuhuhuhu.

Lieya Von Jay said...

orang yang kawen punya la susah nak dapat anak kan, depa dapat anak main campak ja ..

Ibnu Ramli said...

Ish2, kesiannya.. lahirnya bayi itu juga merupakan satu anugerah daripada Allah, ramai org yang inginkan anak tetapi tak kecapaian. Andai mereka tahu betapa besarnya rezeki tersebut pasti mereka menghargainya.

Aqilah Azmi said...

sedih.......
hmmm

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome