rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, 28 June 2014

ramadhanku. :')

Assalamualaikum w.b.t
(Auto post)

Ramadhan. Bukanlah sesuatu yang menyeksakan. Tapi...ada sesuatu yang aku pendam. Aku mahu mereka dikembalikan. Ya, bahagia² aku. Yang ada pada mereka yang pernah hadir dalam ruang polosku.

Atuk, asha xsalahkan takdir bila atuk pergi tanpa sempat asha tunjukkan segulung diploma yang asha janji kan pada atuk. Yang paling buat kan asha terkilan. Apa yg berlaku sekarang.

Ada seseorang yang sedang rindukan anaknya. Ada seseorang yang sedang rindukan kakak Dan adiknya. Ada seseorang yang sedang rindukan saudara sepermainannya. Semuanya gara² salah faham yang tidak ada seorang pun Cuba leraikan.

Aku tidak mahu jadi pemerhati. Kerana umur ku bukan kanak² lagi. Sampai bila harus begini. Jangan sesekali berkata ini takdir Illahi. Pernah dengar kata pepatah? Air dicincang tidak akan putus. Itulah yang aku mahu sampaikan di sini. Kembali. Itulah kebahagiaan kami.


#semoga ramadhan kalian indah seindahnya. Itu DOA aku. Barakallahu fikum. Semoga aku sempat merasa nikmatnya bahagia yang aku damba. Aku takut Pena ini Pena yang terakhir. Allah, sampaikan salam rindu ramadhan pada mereka2 di sana Dan di kampung halaman juga. :')

POETRY - sampah aku pulangkan

Assalamualaikum w.b.t

Aku Cuba kikis rasa benci
Kikis segala amarah Hati
Kalis segala sampah² berbau tahi
Mereka lempar sehingga aku hampir tandus dinodai
Apa yang aku Cuba buat demi hati yang sememangnya Sudah tidak suci?
Nak dibakar sampah² itu aku xsampai Hati
Aku cuma mahukan apa yang sememangnya milik aku sehakiki
Tapi dia main tarik tali


Demi tuhan,
Aku bangkit walau percubaan aku gagal
Memang aku bukan jiwanya kental
Aku layankan penyakit mental
Disease yang aku sendiri diagnoskan
Yang akhirnya
kau sendiri malu utk mengaku aku sebagai teman
Mana hak aku yang pernah kau mainkan?
Janji kau pertikaikan
Aku cuma mahu sampah aku dipulangkan

Pesan rakan seperjuangan
Jangan dipulangkan
Jadikan kenangan
In sha Allah akan muncul kebahagiaan
Tapi bila?
Engkau sendiri tak tahu apatah lagi aku

Friday, 27 June 2014

POETRY - haters in love

Dari sahabat menjadi kekasih
Dari kekasih menjadi sahabat semula
Mungkin mereka² boleh lakukannya
Tapi tidak aku


He just gave me shit
He throw me out just for another woman
I'm try to accept fact
Learn to what is exact
I'm found nothing at the past
But I'm sure there is something awaiting in the future

Keep pray for my heart
I don't want to be one of your haters
Once I'm in love with you
It's true
But once I hate you
Nothing can change that

#dua hari lagi ramadhan. It's remind me to the memories. Our memories. Only me that still remember even you kick me out from your life. Only me. But for sure. Perasaan benci semakin kuat bila aku teringat².

Thursday, 26 June 2014

POETRY - if today i die my love

if today I die my love
don't plant tears on my grave
be strong and be brave
and set me free as a dove

the things I love, keep them free
as roses on summer breathe
and posies on winter wreathe
like the deepest part of me.

don't write poems or songs for me,
memories always unfold
let them be stories of old
a simple life for you to see

if today I die my love
don't grieve for me aloud
but your heart let it be loud
where in time should have been mine.

yesterday i got some dreaming. it was you and her who is get married. yes. i saw you guys with my eyes. and then today i stalk you and that woman. i didnt know why must i do that. so then when i try to send some quotes to you but use the other number that you never knew. wrong step that i have done. i use my old number.

 ALLAH. is this hikmah? please. i want to know. please show me the right way. please. he is happy with somebody else. why must it happen now? it kill inside. nobody knew. just only YOU my GOD.

tiny ochinchins
i wish.

POETRY - one sided love

assalamualaikum w.b.t

i put a smile on as i'm dying inside
i've been misused and left for dead
yet i want him so bad in my life
his world is spinning while mine has stopped
i scream in silence trying to find a way
trying to find a way out of this empty darkness
he says he loves but i know its not me
deeply inside i just keep decaying
i'm trapped in my mind my own prison cell
i'm growing deeply tormented as there's no way out
i call for him but he's no there
he's with her telling he cares
he tells me he loves me
but i know it's fake
i tell him i love him but
i'm the only one true

I'm so done with guys right now.

Friday, 20 June 2014

apa ada dengan semalam?

Assalamualaikum w.b.t

Holaaa. Blog aku yg bersawang nie tiba2 membuatkan aku rasa nak kemas semula dengan sesuatu yg baru. Tapi apakah dia? Entah lah. Tp yg pasti aku nak coretkan kisah semalam bersama Kawan yang sekepala dalam blog usang ini.

Apa yg ada dgn semalam? Persembahkan sketsa terbitan Ika Naim sdn bhd. Haha

video
Nie. Mula2 aku ingat mmg dia nak snap picture. Rupa2 nya dia record. Si Ika Naim mmg pedajal orgnya. Haha

video
Hidung hidung. Nak cover hidung. Haha

video
Tayangan video dulu sebelum tayangan gambar. Haha aku tak tahu la apa yg kelakarnya Tp ianya buat kan aku tergelak sendiri. Dengan wajah kesayangan Hamba yg tak berapa senonoh Tu. Haha tajuk video nie sketsa Alynn Akbar. Haha

Candid maybe?

Thnx darling for being a supporter to me. :)

Blues clues. Kau hadeee?

After video di atas.. Serious captured !

Salleh 'player²' in the world dikelilingi oleh gadis biru putih. Tema yg tidak dirancang. 

Janda²ku. Semoga ketemu lagi. ;)

Aku? Nak Cari teman sekepala kau boleh Cari aku. Nak Cari yg boleh susah senang dengan kau? Aku xboleh janji kan. sebab saat aku susah bukan semua yg aku perlu ada dgn aku. Include kau ! Ya aku sedang tuding jari ke arah kau. Dengan nafas. yang aku sekat selama ini. Gotcaa !

#blogwalking. Rindu pada siblings blogger. Rindu nak tinggalkan jejak pada blog rakan² blogger. Hmm hmmm

Thursday, 5 June 2014

hilang~

dia lihat ke arah awan dia tenung selama mana yang boleh yang memungkinkan dia memakukan langkahnya. dia tahu usaha dia gagal. dia kalah dalam pelarian itu. kerana kau yang hilangkan diri dahulu tanpa menoleh ke arah dia. akhirnya jejak kau ditawan oleh si gadis desa. lemahnya hati kau.

puas dia terangkan satu persatu bahawa hati dia bukan hati batu. dia usaha fahamkan tapi kau cuba menepis kefahaman. akhirnya dia terjelepuk di tirai waktu. mungkin cara dia salah untuk buat kau faham apa isi hatinya.

Tangled



segalanya belum berakhir. dia nekad untuk bangkit. dengan azam baru. perlahan-lahan dia atur langkah kaki. untuk bilang hari-hari bahagia? tidak. ianya sudah lama hilang bersama kau. hidup dan mati bukan kau penentu. jadi kenapa harus dia bunuh diri hanya untuk kau si lelaki palsu? maka, dia tersenyum semula. roda hidup pasti akan berputar ke arahnya dengan harapan yang kau hampir punahkan.

itu kata akhirnya, tanpa sesiapa yang tahu apa ada dalam akalnya.

#bilakah agaknya giveaway pertama aku bakal berlangsung? ramadhan tak lama je lagi. dan kesibukan semakin berleluasa. hmm hmm
Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome