rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, 7 July 2014

POETRY - teringin menjamah perubahan. aku.

Aku
Teringin mata ini menjamah perubahan
Ya
Perubahan dari engkau
Seperti adam yang berubah demi Nur aminah
Tapi aku tahu
Detik yang aku tunggu tak pernah menjelma
Sampai bila mahu perjudikan Kasih yang Allah hadirkan?
Sampai bila mahu jadi Hamba pada cinta yang tiada restu dr tuhan?
Aku bukan baik dan sempurna
Tapi aku teringin ada di tempat kau
Mendapat peluang menjejakkan kaki ke rumah Allah
Menziarah makam Rasulullah
Jika peluang itu ada
Akan aku gapai dan peluk seeratnya
Tak kan sesekali aku perjudikan kepercayaan tuhan terhadap aku
Tapi janji manusia bukannya tulus
Mudah tergoda dengan mainan dunia
Kerana itu aku cuma mampu menunggu
Bilakah saat itu bakal tiba
Yang lepas itu Hitam
Jadikan itu pengalaman kelam
Jangan terlalu kejar cita sampai abaikan cinta
Dia terlalu baik
Keluarga kau juga restu
Tak ada Masalah Kat situ

4 comments:

Cikgu Norazimah said...

Salam ramadhan dear ;)

Cikgu Norazimah said...

Salam ramadhan dear ;)

Aisya A. said...

lately entri mcm sedih2 je.. pape share je dgn ktorg kt group tau.. takmo la sedih sorg2..huhu

Aisya A. said...

hana, nanti minta alamat eh.. tak ingat plak hana ade bg alamat tak sebab cari2 tak jumpa lah. huhu.. sorry lmbt plak nak pos hadiah..

http://chipmunkandbarney.blogspot.com/2014/05/senarai-pemenang-3rd-anniversary.html

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome