rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, 15 September 2014

CABARAN 30 HARI: hari ke 13 - 5 blog kegemaran

Assalamualaikum w.b.t

cabaran hari ke 13 bermula. blog kegemaran aku tentunya...

 Felixia Yeap's Official Blog

salah satu inspirasi. dia cantik. aku ikuti setiap perkembangan dia dari sebelum dia convert islam sampai lah hari nie. teruskan perjuangan wahai sister. :)


dulu aku tak kenal dia. bila ada manusia2 yang update tentang arjuna beta, sumpah aku tak kenal dia. kemudian aku cari di youtube dan dengar dengan teliti. aku cari puisi2 dia. aku baca dan fahami dengan telus. baru aku tahu siapa dia. aku minat puisi. jadi setiap puisi dia aku faham kan supaya mampu jadi inspirasi aku bila aku menulis dengan pena hati. ^_^

BEN ASHAARI

aku kagum dengan beliau. menjadi suri rumah sepenuh masa sambil berblogging. bukan senang nak jadi suri rumah sepenuh masa. aku yang belum kahwin nie pown kadang terfikir. macam mana la aku nak kawen nanti. dah la masak pown tak berapa nak pandai. dan siapa kata dengan berblog tak boleh nak jana pendapatan? ini baru first time aku jumpa lelaki yang boleh gantikan tempat seorang ibu sbg suri rumah. melayan kerenah anak2. dan yg paling penting, setiap coretan dalam blog beliau, beliau akan tulis mengenai anak2. aku geram tengok si qalif. pipi dia rasa macam nak cabut je. arghhh


cik gee. ada sesuatu yang sama antara aku dengan dia. bukan melalui penulisan tapi seperti ada chemistry di situ. apa yang dia rasa, dia coretkan melalui penulisan. apa yang dia lalui, dia luahkan melalui coretan. setiap kali aku baca apa yang dia sampaikan melalui setiap coretan hidup dia berdasarkan pengalaman dia mahupun sesiapa yang dia kenali, aku rasa seperti akulah watak dalam setiap ceritera itu. setiap entry dia punya makna tersendiri yang hanya sesetengah manusia sahaja faham yang hanya mampu diolahkan melalui senyuman palsu. :')

♥ Aku Kau Dan Puisiku ♥
5. PENYAIR SENJA

blog ini. aku tak pernah bosan menjengah walau sekilas pandang. dulu, masa mula2 kenal dunia blog macam mana. blog inilah yang sentiasa menjadi santapan mata setiap kali berjalan-jalan walau cuma dalam maya. dulu namanya penyair senja sekarang dah tukar pada aku kau dan puisiku. namun, ianya tetap sinonim dengan panggilan penyair senja. aku teringin nak lihat wajahnya seperti apa. tapi bak kata dia, "bersua tidak semestinya melihat wajah, berbicara tak semestinya mendengar suara."

*banyak lagi sebenarnya blog kegemaran tapi 5 sahaja yang diminta. haha so have a nice day. tunggu hari esok punya cabaran pula ea. dan hari ini hari terakhir aku berada di pasir mas. kuala lumpur, apa khabarmu di sana? haha k bye !

4 comments:

husna yusof said...

wah wah lame una tak singgah sini.. selamat menempuhi cabaran asha hehehe :)

Mama Myja said...

wah semua blog yang hebat2

CABARAN HARI KE-15

zahidah nur said...

Salam Hai asya.

Awak dicalonkan dalam Liebster Award.

Here u go
http://zahidahnur.blogspot.com/2014/09/libster-award.html

Good Luck!

Ezwan Amrin said...

best senarai 5 blog tu... :)

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome