rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, 19 September 2014

CABARAN 30 HARI: hari ke 17 - 5 perkara yang aku rindukan

Assalamualaikum w.b.t

5 perkara yang aku rindu? Apa je erk. Fikir2. Hmmm

1. Zaman kanak2. Kadang2 aku fikir. Kan bagus kalau dapat putarkan masa. Aku nak zaman kanak2 aku semula. Zaman yang aku xperlu fikirkan tentang undang2. Zaman yg tak perlu nak jaga hati orang sangat. Zaman di mana banyak game yg menyeronokkan yang budak2 zaman sekarang xboleh nak ikut. Zaman sekarang gadget tu la permainan dorang. Hmm

2. Zaman kolej. Kenapa aku kata aku rindu? Di situ aku kenal siapa kawan siapa lawan. Di situ lahirnya sebuah rasa yang aku tak mampu ungkap kan dengan kata. Di situ walaupown lebih banyak pahit dr yg manis, tp yg pahit itu yg memberi aku kekuatan utk aku teruskan hidup. Even di zaman ini, aku hilang orang2 yang aku sayang.

3. Siapa pula yg aku rindu? Tentunya arwah atuk dan arwah arai. Atuk, pernah aku janji kan pada beliau, aku ingin tunjukkan pada beliau segulung diploma itu. Tapi aku xsempat nak tunjuk. Dia pergi menghadap Illahi terlebih dahulu. Tp aku bersyukur. Sempat menjaganya seminggu sebelum dia pergi. Masa tu aku sedang praktikal di hospital melaka. Arai, kawan yg paling best. Mmg dia bukan bff tp dia lah kawan terbaik antara yg terbaik. Tp Allah lebih sayangkannya. :')

4. My Parents. my Siblibgs. My cat. hari2 aku rindu. Haha bila dah besar nie rasa macam lain je. Rasa macam perasaan syg pada family makin kuat. Huhu

5. Him. Ya, aku rindu tawanya, aku rindu senyumannya, aku rindu tatapan matanya yang penuh dengan hangatnya rindu. Siapa pown dia, tiada siapa perlu tahu. Kerana dia hanyalah mimpi lena aku. Dan setiap kalì bangkit dari lena, rupanya dia adalah mainan mimpì sahaja. Setiap saat aku tak pernah lupa walaupown aku telah disingkirkan lama.

#hari demi hari cabaran tetap diteruskan. Tunggu aku balik kampung isnin ni baru boleh blogwalking and post hadiah pada para pemenang giveaway mama ea. Huhu

 Gambar masa zaman kolej. Gambar lama tapi menyimpan seribu kenangan. Banyak lagi perkara yg aku rindu tapi tak terungkap walaupown dengan kata pujangga.

1 comment:

fayreen mizan said...

Yup dear... life goes on :)

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome