rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, 4 September 2014

CABARAN 30 HARI: hari ke 2 - 5 cara memenangi hati aku

Assalamualaikum w.b.t

cabaran seterusnya. walau pown kerja shift tetap kuatkan semangat untuk harungi cabaran2 mendatang. cewahhh.

so, 5 cara memenangi hati aku.

1. senyum. saat aku marah. aku tak boleh tengok orang yang aku nak marah tu senyum sumbing dengan aku. nanti aku nak tergelak. entah kenapa entah. gila kan? macam ada sensitivity dekat situ. ehhhh?

2. pandangan mata. pernah dengar kata pujangga, dari mata turun ke hati? macam tu la aku nak ibaratkan sekarang. pandang bukan dengan pandangan "lain macam" ya. pandang dengan kasih sayang dan ikhlas. nescaya kau akan dapat respon positive dari aku. percayalah.

3. selalu ada saat aku perlu. kalau aku marah sekalipown, bila dah sayang tak kira la macam nak bunuh kau sekalipown, kau tetap diperlukan di sisi aku tak kisahlah kawan ke teman tapi mesra ke siblings ke family ke. so, jangan sesekali kata aku tengah marah. jadi kau nak bagi aku masa utk cool. blaa blaa blaa. dusta semua tu. puitt.

4. bawak aku ke tempat yang tenang macam pantai atau tempat yang boleh lihat senja terbentang. kau tahu, aku suka senja? tak tahu, so sekarang dah tahu kan. so boleh ambik hati aku eh time aku merajuk ke marah bagai. haha

5. jangan selalu tanya aku kenapa tapi huraikan setiap persoalan kenapa aku marah. sebab aku tak suka bila diasak dengan berbagai soalan. boleh buat aku rimas. 

milik en. google

tak sabar nak up entry untuk cabaran hari seterusnya. even terkejar2 dengan kerja shift, nie la dinamakan cabaran. hehe seronok berkenal-kenalan sesama blogger baik blogger otai mahupun blogger remaja yang baru nak kenal erti dunia blogger. so tunggu cabaran hari seterusnya eaaa. 😊

CABARAN HARI 1

5 comments:

Jari Manis said...

aha..dgn cara ini baru bleh mengenali hana dgn lebih dekat lagi

Anizz Annisa said...

oh xbole tgk org senyum ye.. hihi..

Hafiz Hafizol said...

walaupun kerja shift masih rajin menyahut cabaran... Sy x berani nak sahut takut nanti sempat sahut cabaran pertama je.. lagi 29 cabaran terkubur begitu saja.. hahahaha

Farrah MF said...

Salam kenal, Hana.
Akak senyum dr jauh utk Hana.
From FAMF Tower

Ibnu Ramli said...

Oh mudah redha dgn kemarahan tu bagus.. Maklumlah bila kita marah diri diselubungi dengan nafsu dan syaitan kan? ^^

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome