rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, 1 October 2014

CABARAN 30 HARI: hari ke 28 - 5 perkara yg bermula dengan andainya.

Assalamualaikum w.b.t

Ok. Harì nie shift petang. Rasa macam malas nak ke kerja. Serabut. Rasa mcm nak lari. Tapi sejauh mana. Kan?

5 perkara yg bermula dengan andainya.

1. Andainya, kalau aku mampu putarkan waktu. Aku xnak fall in love. It's suck. I feel like damn when he treat me like a dumb. ! His love menjahanamkan aku. I'm regret to know him.

2. Seandainya, aku mampu utk capai impian dan berlari mengikut arus dunia. Pasti aku xkan jumpa pendusta2 jiwa seperti mereka. Topeng2 yg menyaluti wajah mereka dah cukup buat aku rasa jijik.

3. Andainya, hati aku mampu kau lembutkan setelah ia dijadikan keras seperti kerikil, kau orang pertama yg akan aku berterima kasih kerana kekerasan hati ini xmudah dilunturkan walaupun dengan hanya kata2.

4. Seandainya aku mampu kembali kan mereka2 yg aku syg balik semula dalam kehidupan aku, aku akan lebih menghargai kehadiran mereka. Pasti yg di "atas sana" lebih bahagia.

5. Andainya aku dijemput terlebih dahulu utk pergi menghadap tuhanku, aku mahu berjumpa dengan org2 yg aku syg tanpa mereka tahu bahawa aku bakal pergi dr dunia.


Ada seorang kawan. Lelakì. Bertanya. Kalau saat ini ada yg dtg propose kau sbg girlfren, kau boleh dengan serta merta kawen?

Aku geleng kepala. Aku belum bersedia. Lagipown, lelaki yg baik hanya utk perempuan yg baik. Aku bukan perempuan itu. Saat ini, lepas segalanya jadi. Aku xtahu apa sebenarnya kemahuan aku.

Ada jugak seorang kawan beritahu. Yg jahat xsemestinya dengan jahat. Xkan kau nak kawen dengan yg sama2 jahat? Biar lelaki yg baik tu bimbing kau. Jawapan aku sama. Aku belum bersedia. 

6 comments:

Hafiz Hafizol said...

ehem ehem.. kang nanti tup tup ade rombongan datang merisik sudah laa.. hehehehe

zahidahwahid said...

same goes here... hurm...

Azlan Strider said...

dont worry hana...sampai masa nanti awak akan ready jugak..keep calm and lets enjoy life..

Regards,
-Strider-

Aisya A. said...

npe baca entri hana ni teringat lagu dyg nurfaizah eh?
seandainya masih ada cinta.. ada sangkut paut tak hana?
er, mcm melencong dr topik lak rasa.

Lieya Von Jay said...

seandainya..... hurmm. alangkah indah nya kalau boleh putar masa ... tpi hakikat nya memang tak boleh.. just let it go ... itu lah yg patut kita semua buat.. kn ?

Ibu Fahim said...

In sya Allah....bertemu jodoh yang membahagiakan...:-)

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome