rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, 8 March 2015

Aku bukan robot. Masih punya Impian.

Pernah kau rasa penat dengan kehidupan? Pernah kau rasa hidup yang kau jalani hari² tidak ada satu pun keadilan? Hidup tu sentiasa memainkan peranan demi sebuah hak. Yang mengadili adalah manusia. Tapi yang maha Adil adalah tuhan.

...........

Aku dengar rintihan dari hati. Keluhan dari jiwa. Impian harapnya jadi nyata tapi selalunya hanya jadi anganan pak jenin.  Aku tak nak menjadi hamba pada kerja apatah lagi bila setiap tugasan kau menjadi kesenangan dan diberi penghargaan. Ha ha ha. Nak tergelak sampai tercirit. Pfttt... Aku bukan robot.

 Ya aku cemburu bila mana dia dia dia dan mereka di beri peluang untuk ke sana. Di mana? Mana² sahaja asalkan bukan Malaysia. Bukan untuk agenda pelancongan bercuti-cutian² tapi demi kerjaya sebagai seorang cik misi. Bekerja di negara orang? Ya. Perasaan ingin tu sangat kuat, bro.

Lama aku bermenung. Kalau ibu ayah tidak mengizinkan. Bagaimana selepas aku diijabkabulkan? Kata ibu, "tak apa. Itu dah jadi hak dia. Masa tu ibu dah tak boleh halang." Walaupun ibu seperti tidak merelakan. Tapi bila? Oh tuhan, percepatkanlah. Aku ingin menjelajah dunia merentasi saki baki kehidupan sambil mencari² pengalaman yang meluas serta ilmu dunia akhirat yang dilimpahi berkat.

*maafkanlah atas permintaan yang melampaui batas aku sebagai hamba yang kerdil. aku cuma ingin kaki aku melangkah pacu demi sebuah cita dan tidak terpaku pada satu kedudukan sahaja. Ya, aku masih muda. Abu dhabi...Arab Saudi...tunggu aku. Semoga pertemuan kita bukan hanya dalam mimpi. :')

7 comments:

Hafiz Hafizol said...

oloo.. cedihnyee.. x pe nanti kita g honeymoon luar negara okey bye

Mak Jemah Jual Vitamin said...

abu dhabi..menarik tempat tu..moga dipermudahkan jalan...

ctmz said...

blogwalking and follow kat sini! impian kite same nak g Abu Dhabi laa.. =D

Hidayah Suhailee said...

sedihnya.. :'( semoga dipermudahkan..

Sally Samsaiman said...

setiap manusia tu impiannya lain-lain, rezekinya juga lain-lain...berdoa la...semoga dipermudahkan :)

:-) said...

ABU DHABI :-)

Gee Lion said...

InshaAllah ada bahagiannya utk cik Hana.. ^_^

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome