rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, 3 May 2015

akhir² ini.

 Cinta berputik kembali atau... Perasaan kasihan pada diri menghantui? Jujur aku tidak yakin setiap patah kata rindu yang keluar dari bicara manisnya dia. Bila dia bicara rindu, bergetar jiwa. Bila dia katanya "love you", kelu. Tak mampu membalas dengan ungkapan yang sama. Bukan mahu menidakkan rasa, cuma takut nanah di jiwa semakin membesar dan membusuk di dalam.

Maka, perlahan-lahan aku biarkan rasa ini bermain. Perlahan-lahan aku belajar ikhlas memaafkan. Bukan bererti harus seperti dahulu. 

Kau mahu aku sebagai teman. Kerana kau tak mahu memberi harapan. Tapi kenapa layanan kau lebih dari teman? Bila aku beritahu, kau hanyalah Kawan. Mulalah bermacam² kau punya anggapan. Sampai hati aku atau sampai hati kau?

Maafkanlah aku andai cinta tidak aku ungkapkan di bibir seperti mintanya kau. Aku perlukan masa. Yang pasti rindu semakin menghimpit ketat pada dada. Mujur, kau memahami dan menunggu hati aku ikhlas menerima kau semula. Terima kasih.


*selamat malam kalian yang masih bernyawa. :')

9 comments:

Cetusan Minda said...

bila balik semula , kita mengharapkan keikhlasan dan kejujuran ... pasti akan terlihat jua ...

Ahlam Miera Shafie said...

sekali terluka selamanya terasa..^-^v

adrianna syaz said...

Hana...lama x snggh sini..wah..cnta berputik kembali...hehe,,semoga hana sntiasa bhgia tau ^_^

Sally Samsaiman said...

harapnya parut takkan kembali menjadi luka...kak sally doakan yg baik-baik utk Hana :)

Nabihah said...

semoga berbahagia selalu asha hana :-)

Gee Lion said...

Pastikan tidak terluka utk kali keduanya.. :')

p/s: ke mana menghilang?

Aniey Yusoff said...

semoga bahagia selalu mengiringimu...:)

Lieya Von Jay said...

bait2 ayat yang penuh puitis.. ^_^ hrap hana dpat buat keputusan yang baik .. take it slow.. benda baik tu xsmesti nya harus terburu-buru

Anonymous said...

Kah3

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome