rakan blogger awesome

register and redeem now ! ♥

Assalamualaikum :)

smileys writing photo: writing thgastenboektekenen.gif"Semua penulisan akan mati. Hanya karyanya sahaja yang terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti." - Saidina Ali b. Abi Talib

"Aku mencintaimu kerana agamamu. Jika hilang agama dari dirimu, maka hilanglah cintaku kepadamu." - Imam An-Nawawi

i was born :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, 28 September 2015

POETRY - pernah

Pernah
Pada ketika dulu. Bicara aku padanya sebelum aku bersedia memulakan semula. Permulaan pada sebuah kehidupan yang pernah dia matikan. Dulu. Pernah.

Dan bila kini aku ulang semula agar dia senantiasa beringat. Setiap kata keringat. Penantian aku akan berhenti apabila cukupnya dua tahun selepas tarikh keramat penghidupan semula aku yang menyakitkan amat.


Aku bukan perempuan yang sama. Kerana berabad yang lalu. Cukup aku yang tika itu. Tak kan aku bawa aku yang dulu pada hari ini. Yang lama sudah tarikh luput dan digantikan dengan yang baru. Selamat datang hati bayu. Dunia yang penuh haru biru.

Dan tika itu tak kan aku rayu. Tarikh keramat itu. Tak kan ada satu kata untuk buat kau pulang. Biar terbang segala angan gemilang. Capailah impian dalam tahun² ini sebelum tiba harinya. Semoga penantian kita tidak sia².

3 comments:

Apijol said...

singgah sini baca puisi cik hana.. hehehe.. =P

Pha Is said...

rajin dia berpuisi.. hehehe..

singah sini setelah lama x singgah.. :)

Gee Lion said...

awak.. muncullah kembali wak.. :')

Designed By asha-hana.blogspot.com | All Right Reserved to: Asha Hana 2011 - 2013 ©| Best View: Google Chrome